ثبت شرکت در آلمان

یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد و همچنین حفظ ارزش پول این است که در کشورهای دیگر به غیر از ایران می‌توان سرمایه‌گذاری کرد. در بین کشورهای دنیا آلمان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری است. ثبت شرکت در آلمان، یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در آلمان محسوب می‌شود، زیرا منجر به اخذ اقامت دائم آلمان و در نتیجه تابعیت آلمان می‌گردد. اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت انتخاب بسیاری از مهاجران است. آنچه در سال‌های گذشته آلمان را به یک قطب مهاجرتی تبدیل کرده، استقبال این کشور از نیروهای متخصص و امکانات مناسب برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید بوده. سیاست اقتصادی آلمان مبتنی بر حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی است و به همین دلیل شرایط مناسبی برای کسانی که برای ثبت شرکت در آلمان اقدام می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در آلمان یکی از راه‌های بسیار پربازده برای مهاجرت به این کشور است. می‌توانید با ثبت شرکت در آلمان به دریافت اقامت موقت و یا اقامت دائم اقدام کنید. مدت اقامت موقت از طریق ثبت شرکت در آلمان 3 تا 5 سال خواهد بود. اگر فعالیت شرکت طی سه سال اول موفقیت آمیز باشد و مدارکی که به اداره مهاجرت داده شده دا بر این باشد که شما توانستید به واسطه ثبت شرکت هزینه‌های کار و زندگی خود را تامین کرده باشید، می‌توانید بعد از سه سال اقامت موقت به دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

دریافت حق شهروندی در آلمان یعنی همان اخذ پاسپورت آلمانی 8 سال پس از تاریخ اقامت اولیه شما خواهد بود. البته بنا به شرایط خاصی این زمان می‌تواند به 7 سال هم کاهش یابد. در یافت اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت در آلمان ابتدا برای مدیرعامل شرکت و پس از آن برای سایر افراد خانواده به واسطه پیوستن به خانواده امکان‌پذیر خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری آلمان

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • عکس در اندازه پاسپورت
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی (داشتن 1.027 یورو به ازای هر ماه اقامت)
  • بیمه مسافرتی (با پوشش 30.000 یورو)
  • یک کپی از مجوز کسب و کار شما
  • صورت حساب بانکی شرکت در 6 ماه اخیر
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد
  • مدرک اقامت

شرکت UG   

شرکت UG، برای موسسانی مناسب است که مایل به تاسیس شرکت با مسئولیت محدود هستند اما بودجه آن‌‌ها محدود است. تشکیل این شرکت تنها به 100 یورو سرمایه نیاز دارد.

شرکت با مسئولیت محدود ( GMBH)

GMBH به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود شناخته می‌شود و پرکاربردترین شکل تجاری، برای مشاغل کوچک و متوسط است. برای تاسیس این نوع شرکت، حداقل 25.000 یورو سرمایه مورد نیاز است.

شرکت سهامی AG

AG به شرکت‌های بزرگتر با تعداد زیادی سهامدار گفته می‌شود. از نظر مسئولیت سهامداران، مشابه شرکت GMBH است اما سهامدار می‌تواند سهام خود را معامله کند و بنابراین بیشتر مناسب شرکت‌های بزرگ است. برای ثبت این شرکت به حداقل سرمایه 50.000 یورو نیاز اسj.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

  1. نوع شرکت را برای تجارت خود انتخاب کنید.
  2. متناسب با شرایط خود، از انواع شرکت‌های ذکر شده یک نوع شرکت را برای ثبت انتخاب کنید.
  3. نام شرکت را انتخاب کنید. (نام شرکت شما نباید تکراری باشد)
  4. اساسنامه شرکت را پیش‌نویس کنید.( اساسنامه به عنوان سند شرکت است و حاوی اطلاعاتی در مورد نام، محدوده، تعداد موسسان، سهامداران و تعداد سهام و سایر جزئیات است)
  5. برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنید.

هزینه‌های ثبت شرکت در آلمان

حداقل هزینه‌ای که شما برای ثبت شرکت در آلمان به آن نیاز دارید، 25.000 هزار یورو است که 12.500 یوروی آن باید در هنگام ثبت شرکت به حساب بانکی شرکت واریز شود. این سرمایه حداقلی نه تنها از جانب دولت آلمان به عنوان یک نوع تضمین برای عملیات تجاری و پایداری اقتصادی مورد نیاز است، بلکه این مبلغ می‌تواند در امور متعددی همچون توسعه فعالیت‌های تجاری، برقراری ارتباطات با شرکا و همچنین برای جذب سرمایه‌گذاران استفاده خواهد شد.

به همین دلیل این مبلغ باید به عنوان یکی از اصول اولیه در برنامه‌ریزی مالی و استراتژی شرکت در نظر گرفته شود. توجه به این موضوع می‌تواند در دراز مدت تاثیر مثبتی روی روابط تجاری و مالیاتی شرکت در آلمان داشته باشد. همچنین می‌تواند شرکت‌ها را از ریسک‌های احتمالی ناشی از نداشتن سرمایه کافی یا وجود نگرانی‌های مالی نجات دهد. علاوه بر داشتن حداقل سرمایه، هزینه‌های ثبت، هزینه‌های قانونی، هزینه مشاوره، هزینه اداری و … را هم برای ثبت شرکت در آلمان در نظر گرفت. این هزینه‌ها بسته به عوامل مختلفی همچون انتخاب شهر، نوع قعالیت تجاری و حجم عملیات متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان

  • ارائه پاسپورت آلمان متقاضی یا متقاضیان با حداقل 6 ماه اعتبار
  • شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک شناسایی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رزومه تجاری متقاضی
  • گردش حساب و گواهی تمکن مالی
  • صورت حساب شرکت در یکی از بانک‌‎‌های آلمانی با موجودی به مبلغ مورد نیاز برای ثبت شرکت مورد نظر
  • اساسنامه شرکت
  • مدارک اثبات عدم سوءپیشینه
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک معتبر برای اثبات مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی
  • بیمه درمانی خانواده متقاضی
  • آدرس محل زندگی در آلمان با ارائه مدارک ( اجاره نامه، سند و…)

مزایای ثبت شرکت در آلمان

  • سرعت بالای انجام پروسه اداری
  • عدم نیاز به مدرک مهارت زبان آلمانی برای افراد دارای لیسانس
  • الزامی نبودن استخدام کارمند
  • امکان زمدگی در کل کشورهای شنگن
  • تجارت و افتتاح دفاتر تابعه در سراسر اتحادیه اروپا
  • امکان ثبت شرکت در سفارت و بدون نیاز به حضور اولیه در آلمان
  • دریافت اقامت آلمان برای سرمایه‌گذار و خانواده او
  • شرایط پایدار، امنیت و ثبات اقتصادی
  • وجود نیروی کار تحصیل کرده و متخصص

اولین دیدگاه را بنویسید

مراجعه حضوری

کرمانشاه، نوبهار، چهار راه سی متری دوم به سمت میدان مرکزی، نبش کوی 118، مجتمع میلاد نور، طبقه ی بالای رستوران هایدا، طبقه سوم، واحد 8