دارالترجمه رسمی ترنسمال
Search
Close this search box.

©2024 تمامی حقوق محفوظ است

تاییدات دادگستری و امورخارجه چیست؟

تاییدات دادگستری و امورخارجه

به اشتراک گذاشتن این پست:

در بعضی موارد سفارتخانه‌ها ، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها خواستار ترجمه‌ی مدارک به همراه تاییدات  دادگستری و امورخارجه می‌باشند و دارالترجمه موظف است نسبت به اخذ تاییدات مشتری اقدام و پس از انجام کار به مشتری تحویل دهد.

تعرفه هزینه‌ی مهر دادگستری

  • هزینه‌ها با توجه به نوع مدارک و نسبت آن به صاحب مدارک و نیز سازمان یا نهاد مربوط متفاوت است. همینطور هزینه مهر دادگستری برای همه ی زبان های ترجمه شده یکسان است.
  • لازم است قبل از اقدام به اخذ ویزا و یا انجام هرکاری از الزامی بودن تاییدات دادگستری و امور خارجه اطلاع کسب کنید، زیرا هزینه های تاییدات باعث افزایش قیمت 50 تا 80 درصدی اسناد و مدارک خواهد شد.
  • ابتدا باید به ازای هر کدام از مدارک یک بارکد به مبلغ 65 هزار تومان برای شما خریداری شود و شماره بارکد بر روی پوششی پلمپ شما چاپ شود و و مدارک تحویل نماینده ی قانونی اداره دادگستری و امور خارجه شود.
  • مدت زمان پاسخگویی دادگستری  برای تاییدات 1 روز کاری است و مدت زمان تاییدات امورخاجه 2 روز کاری است.
  • در نتیجه ترجمه‌ی مدرک شما با احتساب تاییدات دادگستری و امورخارجه چیزی حدود 4 روز کاری زمان لازم دارد.
  • بعضی از مدارک به تنهایی به تایید دادگستری و امور خارجه نمی‌رسند. مانند تایید سند ازدواج که شناسنامه یکی از زوجین به همراه اصل سند ازدواج نیاز است و در غیر اینصورت، مدارک تایید نمی شود.
  • هزینه تاییدات امور خارجه به ازای هر صفحه ترجمه بطور میانگین مبلغ 10000 تومان می باشد. در بعضی مواقع این رقم به دلایلی مانند تعداد صفحات ترجمه‌ی هر پلمپ افزایش قیمت خواهد داشت. برای مثال در صورتی که ترجمه ی سند ازدواج شما بر روی 3 صفحه سربرگ پرینت شود می بایست مبلغ 20000 تومان را برای تاییدات امورخارجه بپردازید.

تایید و خدمات وزارت امورخارجه (هر صفحه ترجمه)

به ازای هر صفحه از ترجمه‌ی پلمپ هر مدرکی بطور میانگین مبلغ 10،000 تومان به وزارت امور خارجه قابل پرداخت است اما تنها به ازای هر پلمپ  مبلغ 65 هزار تومان می‌بایست برای خرید تمبر دادگستری پرداخت شود.

سفارش های خود را در اینجا ثبت کنید

ترجمه رسمی و غیر رسمی، تولید محتوا و خدمات بسیار دیگر