دارالترجمه رسمی ترنسمال
Search
Close this search box.

©2024 تمامی حقوق محفوظ است

مهاجرت تحصیلی به سوئد

به اشتراک گذاشتن این پست:

کشور سوئد با استاندارد‌های بالای زندگی، کشوری سرگرم کننده، هیجان انگیز و پویا برای تحصیل است. این کشور به دلیل کیفیت سیستم آموزشی و تحقیقاتی خود مشهور بوده و خانه یرخی از بهترین از دانشگاه‌های جهان است. به همین خاطر دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان ایرانی به تحصیل در سوئد علاقه زیادی دارند. حضور دانشگاه‌های برتر سوئد در رنکینگ‌های جهانی و اخذ ویزای تحصیلی سوئد در کمترین زمان، سایر مزیت‌های این کشور است. این کشور دارای بیشترین سرانه کشور‌های چند ملیتی در بین سایر کشور‌های جهان است. بسیاری از برنامه‌های تحصیلی در سوئد شامل دوره‌های کارآموزی است که به دانشجویان فرصت ایجاد یک شبکه بین‌المللی  قوی را می‌دهد. همچنین هیچ محدودیت قانونی برای ساعات کار دانشجویان در طول دوره تحصیل آنان وجود ندارد که این موارد منحصر به کشور سوئد است. اکثر جمعیت 10 میلیونی سوئد مسلط به زبان انگلیسی هستند و شما به راحتی می‌توانید از طریق ویزای تحصیلی، اقامت سوئد را دریافت کنید.

تحصیل دوره کارشناسی در سوئد

دانشجویانی که قصد تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی را دارند باید این نکته را در نظر داشته باشند که نرخ پذیرش در این مقطع محدود است. تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد، به دو زبان انگلیسی و سوئدی امکان‌پذیر است. پذیرش دانشجویان بین‌الملل مستلزم ارائه گواهی پایان دوره دبیرستان (معادلسازی شده) است. همچنین ممکن است بسته به دانشگاه مورد اقدام، نیاز به ارائه مدرک زبان سوئدی و یا انگلیسی نیز باشد. مقطع کارشناسی در سوئد حدود سه سال طول می‌کشد و شامل 180 واحد درسی است. با وجود اینکه مدرک کارشناسی در سوئد بیشتر مبتنی بر آموزش آکادمیک است، اما به دلیل تجربه‌های آکادمیک فراوان حین گذراندن دوره، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید به راحتی وارد صنعت و بازار کار شوید. هزینه‌های سالیانه آموزش عالی در سوئد بسته به دانشگاه و برنامه تحصیل متفاوت است. هزینه تحصیل کارشناس در سوئد از حدود 80 هزار کرون سوئد در سال (تقریبا 8 یورو) تا 295 هزار کرون سوئد (تقریبا 29 یورو) متغیر است.

تحصیل دوره کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد یک یا دوساله است. بسته به طول دوره تحصیلی شما و تعداد واحد گذرانده شده، مدرک کارشناسی ارشد دریافتی نیز متفاوت خواهد بود:

مدرک کارشناسی ارشد یک ساله: این مدرک معادل گذراندن 60 واحد آموزشی عالی و مستلزم تکمیل پایان نامه است. کارشناسی ارشد یکساله می‌تواند پله‌ای برای تکمیل مدرک کارشناسی ارشد دوساله باشد، اما بیشتر اوقات با هدف تکمیل دوره کارشناسی و پیشرفت حرفه‌ای مود استفاده قرار می‌گیرد.

مدرک کارشناسی ارشد دوساله: این مدرک معادل گذراندن 120 واحد آموزش عالی و مستلزم تکمیل پایان نامه است. مدرک کارشناسی ارشد دوساله برای کمک به شما در زمینه حرفه‌ای خود در نظر گرفته شده است، اما همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در صورت علاقه مندی، تحصیلات خود را در مقطع دکتری ادامه دهید. هر دو مدرک کارشناسی ارشد یکساله یا دو ساله سوئدی، معادل مدارک کارشناسی ارشد دریافت شده از سایر کشور‌ها هستند.

هزینه تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد، بسته به رشته و دانشگاه معمولا بین 8.000 تا 29.000 یورو در هر سال تحصیلی است. معمولا رشته‌های پزشکی، معماری و هنر هزینه‌های بیشتری دارند.

تحصیل دوره دکتری در سوئد

تحصیل در مقطع دکتری در سوئد برای همه ملیت‌ها رایگان است. برای پذیرش در دوره دکتری، باید مدرک کارشناسی ارشد دو ساله یا معادل آن را از کشور دیگری داشته باشید. این مدرک می‌تواند شامل مدرک کارشناسی ارشد، پواهینامه کارشناسی ارشد، یک سال کار در سطح پیشرفته (حتی بدون مدرک) یا مدرک لیسانس با دانشی معادل با دانشی که از مدرک پیشرفته دریافت می‌کنید (به طور مثال از یک شغل)  باشد. دو نوع دکتری در سوئد وجود دارد که هرکدام مدرک خاص خود را به فارغ‌التحصیلان ارائه می‌دهند. برخی دانشگاه‌های سوئد، تنها یکی از این دو مدرک و برخی دیگر، هر دو مدرک تحصیلی را صادر می‌کنند.

مدرک تحصیلی ( به سوئدی، licentiatexamen): این مدرک دوسال طول می‌کشد تا تکمیل شود و مشابه مدرک حرفه‌ای است. مانند مدرکی که برای حقوق یا پزشکی نیاز دارید.

مدرک دکتری (به سوئدی، phD یا doktorsexamen): تکمیل این مدرک چهار سال طول می‌کشد و 240 واحد آموزش عالی است. برای به دست آوردن این مدرک نیاز به ارائه پایان نامه‌ای دارید که شبیه به پایان نامه کارشناسی ارشد است با این تفاوت که نیاز به تحقیق و مشارکت بسیار بیشتر از سوی شما برای تکمیل صحیح آن وجود دارد.

مدرک دکتری سوئدی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری حقوق ماهیانه دارند و تحصیل در مقطع دکتری در سوئد برای همه ملیت‌ها رایگان است. زمانی که مدرک دکتری خود را دریافت کردید، در رشته تحصیلی خود به عنوان یک متخصص در نظر گرفته می‌شوید. این امر می‌تواند فرصت‌های زیادی را در زمینه تخصصی‌تان رای شما فراهم کند. به طور مثال به شما امکان تدریس دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های سراسر جهان را می‌دهد. پذیرش در دانشگاه‌های سوئددر مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به مراتب راحت‌تر و سریع‌تر از پذیرش در مقطع کارشناسی است.

مطالب بیشتر جهت مطالعه

در خبرنامه سایت ترسنمال عضو شوید

از آخرین مقالات و تحفیف‌ها مطالع شوید

سفارش های خود را در اینجا ثبت کنید

ترجمه رسمی و غیر رسمی، تولید محتوا و خدمات بسیار دیگر