دارالترجمه رسمی ترنسمال
Search
Close this search box.

©2024 تمامی حقوق محفوظ است

به اشتراک گذاشتن این پست:

کشور سوئد از گذشته تاکنون جزو کشور‌های پر طرفدار و مورد علاقه ایرانیان برای مهاجرت به حساب می‌آید. امنیت بالا، موقعیت‌های مناسب شغلی، داشتن دانشگاه‌های با رنکینگ بالای جهانی باعث شده تا همواره سوئد، یکی از مهاجر پذیر ترین کشور‌ها باشد. راه‌های زیادی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد. از جمله محبوب‌ترین این راه‌ها سرمایه‌گذاری در سوئد و ثبت شرکت، ازدواج، مهاجرت از طریق کار یا تحصیل در سوئد، خرید خانه در سوئد و موارد مشابه هستند.

مهاجرت به سوئد از طریق کار

کشور سوئد یکی از قانون مدارترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان است و به دلیل شرایط زندگس بسیار خوبی که دارد به عنوان یکی از بهترین کشورها برای کار ایرانیان محسوب می‌شود. کار در سوئد و اخذ اقامت سوئد از طریق کار، نیازمند (job offer) یا پیشنهاد شغلی است. متقاضیان می‌توانند با دریافت پیشنهاد شغلی، مجوز لازم برای ورود به این کشور و اقامت کاری خود را به دست آورند. در این راستا متقاضیان بعد از چهار سال کار و پرداخت مالیات در سوئد، به اقامت دائم این کشور خواهند رسید. قوانین مبارزه با تبعیض در سوئد تضمین می‌کند که با هر شخص، بدون در نظر گرفتن جنسیت، سن، قومیت یا معلولیت به یک شکل رفتار می‌شود.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ مجوز کار سوئد

  1. داشتن قرارداد کار امضا شده توسط هر دو طرف ( اگر قرارداد کار به زبانی غیر از انگلیسی یا سوئدی باشد، باید ترجمه شود. یک کپی از سند اصلی نیز باید پیوست شود).
  2. داشتن پاسپورت معتبر
  3. داشتن شغلی با شرایط استخدامی که حداقل با شرایط تعیین شده در قرارداد‌های جمعی سوئد مطابقت دارد و یا در شغل یا صنعت، مرسوم است.
  4. داشتن حقوقی که حداقل برابر با حقوق تعیین شده در قرارداد‌های جمعی سوئد باشد یا در شغل یا صنعت مرسوم باشد.
  5. داشتن شغلی که به شما امکان می‌دهد از خودتان حمایت کنید. برای برآورده کردن این نیاز حمایتی، باید تا حدی کار کنید که منجر به حقوق حداقل 13000 کرون در ماه قبل از کسر مالیات شود.
  6. داشتن کارفرمایی که در هنگام شروع به کار، بیمه درمانی، زندگی، شغل و بازنشستگی را ارائه دهد.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه‌گذاری

کشور سوئد یکی از باثبات‌ترین و امن‌ترین مکان‌ها از نظر سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است و مرکز توجه فرصت‌های شغلی بسیاری است.

مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در سوئد

  1. سرمایه‌گذاری در سوئد با روش خرید سهام
  2. سرمایه‌گذاری در سوئد از طریق خرید ملک در سوئد
  3. سرمایه‌گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت در سوئد
  4. سرمایه‌گذاری در سوئد از طریق کار‌آفرینی در سوئد
  5. سرمایه‌گذاری در سوئد از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در سوئد

باید توجه داشته باشید که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در این کشور حدود 100هزار یورو برای ثبت شرکت است. به منظور ثبت شرکت در سوئد باید زمینه فعالیت خود را در قالب بیزینس پلن و یا طرح تجاری به دولت عرضه نمایید و در صورت موافقت دولت با طرح تجاریتان، می‌توانید شرکت را به ثبت رسانده و فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنید.

به منظور تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم سوئد، شرکت شما باید فعال باشد و مالیات آن پرداخت شود و تنها در این صورت است که بعد از گذشت چند سال می‌توانید درخواست اقامت دائم و در نهایت تابعیت پاسپورت نمایید.

مطالب بیشتر جهت مطالعه

در خبرنامه سایت ترسنمال عضو شوید

از آخرین مقالات و تحفیف‌ها مطالع شوید

سفارش های خود را در اینجا ثبت کنید

ترجمه رسمی و غیر رسمی، تولید محتوا و خدمات بسیار دیگر